SEO, czyli Search Engine
Optimization, zwane powszechnie „pozycjonowaniem” to drażliwy temat dla wielu
właścicieli firm. W księgarniach znajdziemy dziesiątki pozycji dotyczących rad
pozycjonowania strony www, a artykuły w sieci skrupulatnie radzą nam co, jak i
dlaczego robić. Przeczytałeś już jeden z takowych poradników i jesteś
przekonany, że w ciągu kilku dni wskoczysz na 1 miejsce w wynikach wyszukiwania
Google? Oto pierwszy błąd Twojego myślenia. Czy ostatni? Niestety nie.
1) Potencjał meta – tagów
Są dwa rodzaje ludzi – jedni używają zbyt małej ilości
fraz kluczowych, inni wrzucają je wszędzie, łącznie z tytułami każdej podstrony
na swojej witrynie. Podstawową informacją jaką trzeba wziąć pod uwagę jest
fakt, że tag meta description nie jest głównym czynnikiem rankingowym, jednak
optymalizacja strony w pozytywny sposób wpłynie na wzrost widoczności firmy.
Jakie więc frazy wybierać? Krótkie i treściwe. Aby przygotować odpowiednie
frazy kluczowe pamiętajmy, że powinny być jedno, dwu lub trójczłonowe. Masz
firmę meblową działającą na terenie Warszawy? Przykładowe
keywords dla Twojej firmy mogą brzmieć następująco : meble Warszawa, firma
meblowa Mazowieckie, tanie meble Warszawa.
2) Przedobrzenie procesu optymalizacji witryny
Klasyczny błąd, polegający na powtarzaniu keywords
dosłownie wszędzie – w tytule strony, w nagłówkach, w linkach wewnętrznych oraz
w tekstach. Pamiętajmy, że nasza strona ma być przyjazna nie tylko dla
algorytmów Google, ale i dla użytkowników, bo finalnie to oni płacą za
oferowane przez nas usługi. Opublikowanie tekstu
: ”dobre i tanie meble w Warszawie tylko u nas, dlatego
czym prędzej zakup rewelacyjne meble Warszawa w naszym sklepie, aby meble
Warszawa kojarzyły Ci się tylko z jedną firmą”. Brzmi fatalnie? Niestety jest to klasyczny błąd
popełniany przez amatorskich SEO masters.
3) Duplikowanie tekstów
Błąd tak często spotykany jak nowe fanpage dotyczące
zdrowego stylu życia, bo każda Pani Kowalska chce zostać nową Chodakowską.
Opisy produktów widoczne na stronie www, na aukcjach Allegro, na fanpage i
stronie producenta to błąd. Starajmy się działać tak, aby nasza SEO twórczość
była UNIKALNA. Sprawdzajmy teksty pod
względem oryginalności, aby uniknąć bana ze strony Boga, czyli wyszukiwarki
Google.
4) Brak wersji mobilnej
Żyjemy w czasach, w których telefon służy nie tylko do
nawiązywania połączeń. Za pomocą smartfona możemy zamówić pizze, zarezerwować
wakacje i zrobić zakupy w sklepie Internetowym. Według najnowszych badań,
statystyki ruchu w urządzeniach mobilnych są na równi z komputerami. Biorąc pod
uwagę algorytm Google z kwietnia bieżącego roku, promowane będą tylko
witryny, które przystosowane są do urządzeń mobilnych. Jak to osiągnąć? Tworząc
nową stronę zadbaj o to, aby jej wyświetlanie było również dobre na tabletach i
smartfonach. Jeżeli posiadasz już stronę www, poproś znajomego informatyka o
dokonanie zmian w kodzie źródłowym. Możesz też samodzielnie zastosować
responsywny szablon.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz