Jako firma z branży social media na bieżąco przeglądamy
różne profile społecznościowe. Naszą uwagę przykuł ostatnio profil „Serce i Rozum” prowadzony przez Orange Polska. Od kilku dni Internauci byli świadkami
dziwnych postów, wyśmiewających markę. Początkowo wszyscy obstawiali atak
hakerów, jednak myśląc logicznie, trwał on za długo. Duże firmy powinny
posiadać odpowiednie zabezpieczenia przed takimi sytuacjami, poza tym, atak
hakerów nie trwałby aż 3 dni.
Jak się okazało, włamanie na profil „Serca i Rozumu” to dość
niestandardowa akcja marketingowa, mająca na celu ostrzeganie dzieci i
młodzieży przed zagrożeniem czyhającym w sieci.
W czwartek na profilu opublikowano film, informujący nas, że
kontrolę nad profilem posiada teraz L.I.C.H.O, czyli Liga Internetowych
Cwaniaków Hakujących Okrutnie. Liczba polubieni strony zaczęła maleć, a
Internauci krytykują zabieg marketingowy.
Rzecznik prasowy Orange Polska w wywiadzie dla
Wirtualnemedia.pl potwierdził, że kontrolowane włamanie na konto to tylko część
zaplanowanej kampanii reklamowej. Nie wiadomo jednak jak potoczy się ona dalej.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz