Klasyczne hamulce Twojej kariery


Marzysz o idealnej pracy, która poza źródłem dochodu będzie Twoim hobby? Robisz wszystko co w Twojej mocy, ale nadal nie osiągasz odpowiednich rezultatów? Czas poświęcić chwilę na przemyślenie tematu i wyciągnięcie odpowiednich wniosków!  Oto 5 grzechów głównych, jakie nieświadomie popełniasz, a które stają na drodze do Twojego sukcesu.


1. Chorobliwa drobiazgowość

Ustalmy na początku jedną prawdę- perfekcyjność jest dobra, ale ma swoje granice. Głowieniem się nad idealnym ustawieniem doniczek w sali konferencyjnej to, najzwyczajniej w świecie, marnowanie czasu.  Przywiązuj wagę do detali, koordynuj projekty i osobiście sprawdzaj niektóre zadania, starając się jednak nie popadać w paranoję.  Jeśli staniesz się generałem, który namiętnie sprawdza wszystko co zlecił swoim podwładnym, zostaniesz postrzegany jako osoba z zachowaniami obsesyjnymi. Naucz się patrzeć na różne rzeczy w szerszej perspektywie, pozwól innym się wykazać, a niektóre, zbędne, komentarze pozostaw dla siebie.


2. Zamykanie się na nowe rozwiązania

Robienie wszystkiego według stałego schematu to popadanie w rutynę. Powtarzanie własnych wzorców spowoduje, że Twój zapał do pracy zniknie. Gdy pojawi się kolejny ciekawy projekt, podejdź do niego jak do nowego wyzwania. Porzuć stały plan działania (albo chociaż ogranicz się do połowy jego punktów) i wprowadzaj nowe, innowacyjne pomysły.  Bycie elastycznym pomaga nie tylko w życiu zawodowym, ma ogromne odzwierciedlenie w Twoim funkcjonowaniu po godzinach w biurze.  Przykład? Randka z kobietą.  Wymyśl coś innego poza klasyką gatunku - kino, kolacja, pójście na drinka. Bądź spontaniczny!


3.  Brak samokrytycyzmu 

Obiektywna krytyka własnych działań to klucz do sukcesu.  Jesteś managerem w sporej firmie i zarządzasz dużym zespołem?  Naucz się być kimś więcej niż tylko dyktatorem własnej armii. Nie postrzegaj swoich rozwiązań jako niepodważalnych i najświętszych. Pozwól wykazać się swojemu zespołowi. Zrobienie burzy mózgów zaowocuje zarówno świeżymi pomysłami jak i postawi Cię w roli dobrego lidera, który zyska sobie sympatię podwładnych. 


4. Nie zauważanie ludzkich wad

Od zawsze wierzysz w idealny świat i sprawiedliwych ludzi? Wychodzisz z założenia, że intencje otaczających Cię osób są zawsze dobre? Gratulacje, pewnie nie raz sporo na tym straciłeś.  Pamiętaj, że ludzie muszą sobie zasłużyć na Twoje zaufanie. Nawet bank, gdy daje kredyt, sprawdza zdolność finansową danego delikwenta. Bądź ostrożny, szczególnie gdy pracujesz w korporacji i bierzesz udział w wyścigu szczurów. Wiele osób będzie udawać Twoich przyjaciół tylko po to, by ugrać coś dla siebie- podkradną Twój pomysł, doniosą szefowi albo zrobią wszystko bylebyś nie dostał awansu. 


5. Idealizowanie swoich osiągnięć

Porażki to stały element ludzkiej egzystencji. Gdy ktoś znajomy pyta Cię dlaczego nie dostałeś nowego projektu, przestań głowić się nad wymówkami typu  "sam tego nie wziąłem /nie miałem na to czasu /zleceniodawca za mną nie przepada". Przyznaj się do błędu i wyciągaj wnioski! Bycie ślepym na porażki buduje co prawda Twoją pozycję w grupie jako jednostki nieomylnej, jednak pamiętaj, że skutkuje marnowaniem Twoich środków  i sił. Szef firmy, który nie uczy się na błędach, może bardzo łatwo doprowadzić swoją działalność do bankructwa.  Nikt oczywiście nie każe Ci robić z siebie wielce przegranego, po prostu traktuj niektóre rzeczy jako lekcje.  Zdarzyło Ci się zawalić ważny projekt? Wypij wino z przyjaciółmi, podnieś się z sytuacji i walcz dalej!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz