Co z tymi hashtagami ?!


Mamy z nimi do czynienia już na wszystkich portalach społecznościowych – Twitter, Instagram i Facebook. Zdominowały treść przekazu i stały się domeną content marketingu. O co tak naprawdę z nimi chodzi? Hashtagi to już nieodłączny element naszej komunikacji z innymi. Wszyscy spotykamy się z nimi na każdym kroku, ale czy każdy z nas ma świadomość jaką rolę odgrywają w środkach masowego przekazu?  Za pomocą hasthtagów możemy w łatwy i szybki sposób powiązać firmę z daną usługą czy też produktem, dodatkowo klikając "#"  w ekspresowym tempie zobaczymy tysiące postów powiązanych z naszym słowem kluczowym.


Jak hashtagować?

Hashtagi muszą być bardzo dokładnie dobierane, abyśmy nie popełnili społecznościowego faux – pas. Internet mówi, że wypada użyć około trzech fraz, jednak najczęściej spotykam się z dziesiątką różnych #, szczególnie na profilach gwiazd Instagramu.  Stworzyliśmy więc mini przewodnik tego jak postępować z nurtującą „drabinką”, aby nasz przekaz był prosty, a jednocześnie skuteczny.

1. Hashtag musi być krótki.

Nie używajmy #verybeautifulpolishboyfromPoland. Dlaczego? Po pierwsze jest to nieczytelne, po drugie nie znajdziemy w tej frazie żadnych powiązań z innymi, a po trzecie – nie bo nie, po prostu.

2. Dbaj o research.

Dobry research to podstawa w każdej branży. Nie chcemy przecież używać #, które powiązane są na stałe z dominującą na rynku marką, prawda? Dbajmy o oryginalność ale i krótki przekaz (patrz pkt. 1).


       3. Ucz się od najlepszych!

Szał hashtagowania dopadł już największe marki. Przykład? Znany projektant Marc Jacobs promuje #CastMeMarc. Wszyscy użytkownicy, wyrażający chęć wzięcia udziału w najnowszej sesji zdjęciowej słynnego dizajnera tagowali w ten sposób swoje zdjęcia. Słaby pomysł? Niekoniecznie, akcja spotkała się aż z gronem 35 000 zainteresowanych osób! Stwórz własny #, który przyniesie Twojej marce zainteresowanie i działaj. Potęga Internetu jest bowiem nieodkryta!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz