Mamy z nimi do czynienia już na wszystkich portalach
społecznościowych – Twitter, Instagram i Facebook. Zdominowały treść przekazu i
stały się domeną content marketingu. O co tak naprawdę z nimi chodzi? Hashtagi
to już nieodłączny element naszej komunikacji z innymi. Wszyscy spotykamy się z
nimi na każdym kroku, ale czy każdy z nas ma świadomość jaką rolę odgrywają w
środkach masowego przekazu? Za pomocą hasthtagów możemy w łatwy i szybki sposób
powiązać firmę z daną usługą czy też produktem, dodatkowo klikając "#" w
ekspresowym tempie zobaczymy tysiące postów powiązanych z naszym słowem
kluczowym.
Jak hashtagować?
Hashtagi muszą być bardzo dokładnie dobierane,
abyśmy nie popełnili społecznościowego faux – pas. Internet mówi, że wypada
użyć około trzech fraz, jednak najczęściej spotykam się z dziesiątką różnych #,
szczególnie na profilach gwiazd Instagramu.
Stworzyliśmy więc mini przewodnik tego jak postępować z nurtującą „drabinką”,
aby nasz przekaz był prosty, a jednocześnie skuteczny.
1. Hashtag musi być krótki.
Nie używajmy #verybeautifulpolishboyfromPoland.
Dlaczego? Po pierwsze jest to nieczytelne, po drugie nie znajdziemy w tej
frazie żadnych powiązań z innymi, a po trzecie – nie bo nie, po prostu.
2. Dbaj o research.
Dobry research to podstawa w każdej branży. Nie
chcemy przecież używać #, które powiązane są na stałe z dominującą na rynku
marką, prawda? Dbajmy o oryginalność ale i krótki przekaz (patrz pkt. 1).
3. Ucz się od najlepszych!
Szał hashtagowania dopadł już największe marki.
Przykład? Znany projektant Marc Jacobs promuje #CastMeMarc. Wszyscy
użytkownicy, wyrażający chęć wzięcia udziału w najnowszej sesji zdjęciowej
słynnego dizajnera tagowali w ten sposób swoje zdjęcia. Słaby pomysł?
Niekoniecznie, akcja spotkała się aż z gronem 35 000 zainteresowanych
osób! Stwórz własny #, który przyniesie Twojej marce zainteresowanie i działaj.
Potęga Internetu jest bowiem nieodkryta!

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz